Algemene voorwaarden

Algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden van studioZAND

studioZAND VOF

KvK 32082363 

1. Algemene bepalingen

1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en geleverde goederen van studioZAND en/of alle overeenkomsten die met haar klanten worden gesloten, hetzij mondeling, via de e-mail of website van studioZAND, hetzij schriftelijk of bevestigd door studioZAND, tenzij uitdrukkelijk en voor zover anders schriftelijk bepaald.

1.2 Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, is studioZAND niet gebonden aan eventuele voorwaarden die door de klant worden opgelegd of nageleefd.

2. Definities

2.1 Onder Klant wordt in deze voorwaarden verstaan ​​alle natuurlijke personen of rechtspersonen die studioZAND opdracht hebben gegeven producten te leveren of daaraan specifieke werkzaamheden te verrichten.

3. Aanbiedingen en offertes

3.1 Alle aanbiedingen van studioZAND zijn vrijblijvend en geldig gedurende 30 dagen na uitgifte.  Alle en offertes van studioZAND zijn vrijblijvend en geldig gedurende 60 dagen na uitgifte. Iedere overeenkomst tussen studioZAND en de klant komt pas tot stand nadat studioZAND de door de klant verstrekte bestelling of opdracht en eventuele andere bijzondere afspraken schriftelijk heeft aanvaard en/of bevestigd, hetzij via de e-mail van studioZAND, en/of studioZAND een aanvang heeft gemaakt met de levering van de producten.

3.2 Bij afwijkingen tussen de door de klant geplaatste bestelling of de door de klant verstrekte instructies en de schriftelijke bevestiging per e-mail van studioZAND, geldt uitsluitend de bevestiging door studioZAND als bindend.

3.3 studioZAND is bevoegd de overeenkomst met haar klanten geheel of gedeeltelijk op te schorten indien studioZAND daartoe op grond van de financiële situatie van de klant geldige en redelijke gronden heeft, onverminderd het recht van studioZAND op schadevergoeding indien daartoe voldoende grond bestaat. De klant heeft geen recht op schadevergoeding.

    4. Communicatie 

4.1 studioZAND aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de onjuiste en/of vertraagde verwerking van klant-order-gegevens en meldingen als gevolg van het gebruik van internet of enig ander communicatiemiddel tussen de klant en studioZAND en/of tussen studioZAND en derden, voor zover betrekking hebbend op de relatie tussen studioZAND en de klant. 

5. Levertijden 

5.1 Hoewel studioZAND ernaar streeft de opgegeven leverdata te respecteren, vormen de opgegeven data geen fatale termijnen, tenzij schriftelijk overeengekomen. Voor bestellingen geplaatst via de online domeinen van studioZAND geldt een maximale levertermijn van 30 dagen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Indien de leverdatum niet haalbaar is, wordt de klant hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld en wordt de mogelijkheid geboden de overeenkomst te ontbinden. Eventuele gedane betalingen worden binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst terugbetaald en overgemaakt naar een door de klant opgegeven rekening. 

5.2 De klant heeft geen recht op enige schadevergoeding indien de levertijd wordt overschreden. 

    6. Retourneren van goederen 

6.1 Voor bestellingen geplaatst via studiozand.nl online geldt een bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van de geleverde producten, tenzij anders is bepaald. De klant heeft het recht om het bestelde product zonder opgaaf van redenen te retourneren, mits aan de volgende voorwaarden is voldaan: 

a. Het geleverde product is niet beschadigd en/of geïnstalleerd of gemonteerd. 

b. Het geleverde product is niet gebruikt en wordt in verkoopbare staat geretourneerd. 

c. Speciaal op bestelling gemaakte producten worden beschouwd als maatwerk en kunnen daarom niet worden geretourneerd. 

d. Diensten, die studioZAND met goedkeuring van de klant is begonnen vóór het einde van de bedenktijd, kunnen niet worden geannuleerd. 

6.2 Alle kosten die worden gemaakt voor het retourneren van de ontvangen goederen, zijn voor rekening van de klant. Alle kosten die aan studioZAND worden doorberekend als gevolg van online betalingen door de klant voor het retourneren van het/de product(en), zijn eveneens voor rekening van de klant. 

6.3 De bestelling wordt geannuleerd na ontvangst van het/de geretourneerde product(en). Eventueel reeds gedane betalingen worden binnen 30 dagen na ontbinding van de overeenkomst terugbetaald op een door de klant opgegeven rekening. 

6.4 StudioZAND dient schriftelijk op de hoogte te worden gesteld van eventuele annuleringen van bestellingen.

7. Afhalen, transport 

7.1 studioZAND behoudt zich het recht voor om een ​​voorkeursmethode voor transport te kiezen, tenzij anders overeengekomen of tenzij de klant de producten bij het magazijn/winkel van studioZAND wenst (te laten) afhalen. De transportkosten komen voor rekening van de klant.

    8.1 Indien overeengekomen, wordt de montage, installatie of projectinrichting (hierna te noemen "werkzaamheden") van de door studioZAND geleverde producten uitgevoerd in een door studioZAND aangegeven ruimte/ruimten tegen een overeengekomen vergoeding. Werkzaamheden die door of namens studioZAND worden uitgevoerd, hebben uitsluitend betrekking op de door studioZAND geleverde goederen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. 

8.2 Werkzaamheden die door of namens studioZAND worden uitgevoerd, worden niet uitgevoerd buiten de normale werkuren en/of werkdagen, tenzij anders is overeengekomen. 

8.3 De klant zorgt ervoor dat de ruimte(n) waarin de werkzaamheden worden uitgevoerd, goed bereikbaar zijn. Bij vertraging van de werkzaamheden of enige andere verstoring, buiten de schuld van studioZAND, is studioZAND gerechtigd de gemaakte extra kosten tegen de geldende tarieven aan de klant in rekening te brengen. 

8.4 Met betrekking tot werkzaamheden aan andere dan door studioZAND geleverde goederen en producten kan studioZAND niet instaan ​​voor of garantie geven op de kwaliteit van die producten, noch op de kwaliteit en duurzaamheid van de gemonteerde of aangebrachte installatie als geheel. 

8.5 De ​​klant is verantwoordelijk voor het op de juiste wijze aansluiten, doortrekken en/of installeren van kabels, snoeren en andere aansluit- en stopcontacten van (elektronische) apparatuur, en voor alle overige infrastructurele voorzieningen van de ruimte(n) waarin de montage-, installatie- of opstellings-werkzaamheden dienen plaats te vinden. 

    8.6 De klant vrijwaart studioZAND voor schade aan de producten als gevolg van gebreken aan de infrastructurele voorzieningen als bedoeld in het voorgaande lid. 

8.7 De klant dient studioZAND binnen 8 dagen na voltooiing van de werkzaamheden schriftelijk op de hoogte te stellen van klachten of claims met betrekking tot waarneembare gebreken als gevolg van de uitgevoerde werkzaamheden. De klant dient studioZAND binnen 30 dagen na voltooiing van de werkzaamheden schriftelijk op de hoogte te stellen van verborgen gebreken met betrekking tot de montage, installatie of het projectontwerp. 

    9. Prijs 

9.1 Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, zijn de door studioZAND gehanteerde prijzen "af magazijn" in Euro. Verkoopprijzen in de winkel  aan particulieren zijn inclusief 21% BTW, de inkoop/ en productieprijzen voor zakelijke klanten zijn exclusief 21 % BTW, tenzij anders is overeengekomen.

10. Betaling 

10.1 Tenzij anders is overeengekomen, dient de klant het overeengekomen factuurbedrag vóór levering te voldoen, zonder recht op enige korting of een beroep op verrekening en/of enige andere aftrek, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. 

10.2 Indien de klant na afloop van de krediettermijn het overeengekomen factuurbedrag niet volledig voldoet, wordt de klant geacht in betalingsverzuim te zijn, zonder dat enige ingebrekestelling is vereist. 

10.3 Gedurende de in het vorige lid bedoelde verzuimperiode is de klant over het openstaande bedrag een rente verschuldigd, gelijk aan de geldende rentevoet plus 1,5%. 

10.4 Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten ter invordering van de door de klant verschuldigde gelden, waaronder begrepen de kosten van juridische bijstand, komen voor rekening van de klant. De buitengerechtelijke kosten bedragen minimaal 15% van het factuurbedrag. 

10.5 Alle door de klant verrichte betalingen strekken allereerst ter voldoening van alle verschuldigde rente en kosten, en vervolgens ter voldoening van alle langst openstaande facturen, ongeacht of de klant heeft aangegeven dat de betaling betrekking heeft op een latere factuur. Facturen met dezelfde datum worden naar evenredigheid betaald.

    11. Eigendomsvoorbehoud 

11.1 studioZAND behoudt zich het eigendomsrecht voor op alle door haar geleverde goederen totdat de klant volledig heeft voldaan aan zijn betalingsverplichtingen met betrekking tot die goederen, de eventueel verrichte werkzaamheden (aan die goederen) en alle vorderingen die voortvloeien uit zijn tekortschieten in de nakoming van een verplichting uit de overeenkomst. Tot het moment dat alle betalingen zijn verricht, behoudt de klant zich uitsluitend het recht voor om over de goederen te beschikken voor eigen gebruik. De klant is in geen geval gerechtigd de goederen te bezwaren, te verkopen of op enigerlei wijze aan derden ter beschikking te stellen. 

11.2 De klant zal de intellectuele eigendomsrechten die rusten op de door studioZAND geleverde producten volledig en onvoorwaardelijk respecteren. studioZAND kan niet garanderen dat de aan de klant geleverde producten geen inbreuk maken op enig (ongeschreven) intellectueel en/of industrieel eigendomsrecht van derden. 

11.3 studioZAND is onherroepelijk gemachtigd om, zonder nadere aankondiging, de aan de klant geleverde goederen die nog eigendom zijn van studioZAND weg te halen of te laten halen in de volgende gevallen: 

a. De klant is van rechtswege meer dan 2 maanden in verzuim; b. De klant surseance van betaling aanvraagt ​​en/of faillissement aanvraagt; c. Er beslag wordt gelegd op de goederen van de klant; 

11.4 Bij wegneming van bedoelde goederen wordt de rekening van de klant gecrediteerd met de koopprijs van de door studioZAND geleverde goederen, onder aftrek van 25% voor kosten en schade, onverminderd de verdere rechten van de klant.

    12. Kwaliteit en garantie 

12.1 De klant dient studioZAND binnen 8 dagen na levering van de goederen schriftelijk op de hoogte te stellen van eventuele aanspraken op schadevergoeding met betrekking tot de geleverde producten. 

12.2 studioZAND garandeert en staat in voor de geaccepteerde kwaliteitseisen van de geleverde goederen, behoudens normaal gebruik. studioZAND kan alleen instaan ​​voor de specifieke kwaliteitseisen of kwaliteitsnormen van de geleverde goederen, voor zover deze eisen en normen uitdrukkelijk zijn overeengekomen. In geen geval kan studioZAND, ook niet bij het leveren van een monster van het product, garanderen dat de geleverde goederen geschikt zijn voor het doel waarvoor de klant de geleverde goederen wenst te gebruiken, te vervreemden of te verwerken. studioZAND aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor door of namens studioZAND verstrekte of verstrekte adviezen, informatie, berekeningen of andere aanwijzingen met betrekking tot de geleverde goederen. 

12.3 Voor zover de klant een gegronde klacht heeft met betrekking tot de kwaliteitseisen of kwaliteitsnormen, zal studioZAND, naar eigen goeddunken, het geleverde product repareren of vervangen door een soortgelijk product. 

    12.4 studioZAND aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, anders dan de aansprakelijkheid als bedoeld in het voorgaande lid, voor schade aan de aan de klant geleverde goederen, voor zover deze in overeenstemming zijn met enige dwingende wettelijke bepalingen. Voor elke aansprakelijkheid die voortvloeit uit een onrechtmatige daad van studioZAND of zijn (leidinggevende) ondergeschikten, is de aansprakelijkheid van studioZAND in geval van dood of lichamelijk letsel beperkt tot maximaal € 50.000,00.

12.5 Met betrekking tot van derden betrokken goederen is, indien zulks is overeengekomen, de aansprakelijkheid van studioZAND beperkt tot de aansprakelijkheid van de derde en voor zover deze uitdrukkelijk zijn aansprakelijkheid erkent. Deze bepaling treedt alleen in werking indien zij geacht wordt meer in het voordeel van de klant te werken dan het bepaalde in het vorige lid.

    13. Niet toerekenbare tekortkomingen 

13.1 studioZAND behoudt zich het recht voor om, naar eigen goeddunken, de overeenkomst met de klant ontbonden te verklaren en de klant daarvan schriftelijk in kennis te stellen en/of de overeenkomst op te schorten, zonder dat de klant recht heeft op enige schadevergoeding, indien de uitvoering van de overeenkomst wordt verhinderd of belemmerd ten gevolge van overmacht. Onder overmacht wordt verstaan: 

a. Bedrijfsonderbreking of storing van welke aard dan ook, waaronder begrepen omstandigheden die redelijkerwijs niet aan studioZAND kunnen worden toegerekend of toegerekend; b. Vertraagde of te late levering van studioZAND;  

c. Vervoersmoeilijkheden of -onderbrekingen van welke aard dan ook, waardoor het vervoer van of naar de locatie van studioZAND wordt belemmerd of belemmerd, voor zover deze moeilijkheden of onderbrekingen naar verkeersopvattingen niet aan studioZAND kunnen worden toegerekend of toegerekend.

  14. Uitsluiting van precedentwerking 

14.1 Het besluit van studioZAND om gedurende kortere of langere tijd afwijkingen van deze algemene voorwaarden toe te staan, doet geen afbreuk aan zijn recht om directe en strikte naleving van deze voorwaarden te eisen. In geen geval is de klant gerechtigd om enig recht af te dwingen dat voortvloeit uit het besluit van studioZAND om een ​​soepele benadering van deze voorwaarden te hanteren.

15. Geschillen en toepasselijk recht 

15.1 Alle geschillen die ontstaan ​​tussen studioZAND en de klant worden uitsluitend beheerst door het Nederlands recht. 15.2 Alle geschillen, voortvloeiend uit of verband houdend met een overeenkomst of de sluiting daarvan met een in Nederland gevestigde klant, worden beslecht door de bevoegde rechter van de vestigingsplaats van studioZAND, tenzij de klant binnen een maand nadat studioZAND zich schriftelijk op een beding heeft beroepen, ervoor kiest het geschil te laten beslechten door een volgens de wet bevoegde rechter. 15.3 Alle geschillen, voortvloeiend uit of verband houdend met een overeenkomst of de sluiting daarvan met een niet in Nederland gevestigde klant, worden beslecht door een onafhankelijke derde, benoemd in onderling overleg overeenkomstig het Arbitragereglement van het Nederlands Arbitrage Instituut. Indien partijen niet tot overeenstemming kunnen komen over de arbiter, zullen beide partijen een arbiter benoemen. De benoemde arbiters zullen gezamenlijk het geschil beslechten overeenkomstig het Arbitragereglement van het Nederlands Arbitrage Instituut.